viernes, 16 de septiembre de 2011

ENDESA RECARREGARÀ ELS VEHICLES ELÈCTRICS DE L’AEROPORT DE BARCELONA

• La Companyia ha presentat avui els punts de subministrament elèctric per a la flota d’Aena a les instal•lacions del Prat de Llobregat.


• En total proporcionarà 53 dispositius d’alimentació de tecnologia avançada de General Electric per als aeroports de Barcelona, Madrid, Palma i Lanzarote.


• La infraestructura s’integra en el sistema de cada aeroport per a permetre l’ús eficient de l’energia: les recàrregues es programen en funció de la demanda elèctrica real.


Barcelona, 16 de setembre de 2011 (2896).- Endesa ha presentat avui a l’Aeroport de Barcelona el pla de desenvolupament dels punts de recàrrega de vehicles elèctrics per a les instal•lacions d’Aena. L’acte ha comptat amb l’assistència del secretari d’Estat de Transports, Isaías Táboas, del director d’aeroports d’Aena Aeropuertos, Javier Marín, i de Mónica Espinosa, subdirectora d’Estratègia i Desenvolupament Comercial d’Endesa.
La Companyia s’ha adjudicat en concurs el desenvolupament i instal•lació de la xarxa de subministrament per a la flota dels aeroports tant del Prat de Llobregat com de Madrid, Palma i Lanzarote. Es tracta d’un contracte de 3 anys per al desenvolupament del pla pilot que ha posat en marxa Aena per analitzar la viabilitat de substituir la totalitat de vehicles convencionals que utilitza en l’activitat aeroportuària per vehicles elèctrics. El projecte vol estendre l’ús també a les activitats realitzades per altres empreses que operen a aquestes instal•lacions, com companyies aèries o de handling.
Per aquest pilot, Endesa té previst desenvolupar 53 dispositius de recàrrega, 15 d’ells a Barcelona. La resta es divideixen entre els 18 de Madrid, 12 de Palma de Mallorca i 8 de Lanzarote.
La solució presentada per la Companyia, a partir d’un desenvolupament tecnològic de General Electric, permet un ús eficient de l’energia al fer possible una programació de les recàrregues en funció de la demanda real de l’aeroport. Així, els vehicles elèctrics, que donaran servei en l’anomenat “llaç aire” (zona interior de l’aeroport per a ús exclusiu d’avions) s’alimentaran en hores vall i nocturnes.
Es tracta d’un sistema de recàrrega convencional (no ràpida) de tecnologia avançada i intel•ligent, pioner a Espanya i a Europa, ja que permet connectar els punts de subministrament amb el centre de control de cada aeroport per a poder treballar amb la informació en temps real sobre les corbes de potència, les corbes de recàrrega o l’autonomia de cada vehicle, entre altres funcions.
La solució d’Endesa i General Electric ha sigut seleccionada en concurs públic entre 6 ofertes per la fiabilitat i avantatges tecnològiques del sistema de subministrament desenvolupat davant altres propostes.
Desenvolupament del vehicle elèctric a Endesa
Endesa manté un ferm compromís amb el desenvolupament del model de transport sostenible, tal i com queda reflectit en un Pla Estratègic de Sostenibilitat 2008-2012. A Espanya, està ja treballant en el desplegament de mobilitat elèctrica (Pla MOVELE) a Barcelona i Madrid, en les principals iniciatives tecnològiques (Cenit VERDE, projectes DER22@ i REVE) i ha firmat recentment acords amb empreses de primera fila, com Mitsubishi.
A Europa, Endesa forma part del consorci Green eMotion i és a més l’única empresa espanyola present en els consorcis ELVIRE i G4V, l’objectiu principal de les quals és desenvolupar la tecnologia, solucions i serveis necessaris que permetin la interacció contínua entre els conductors, els seus proveïdors d’energia i la xarxa intel•ligent, així com avaluar l’impacte a gran escala de la implantació del vehicle elèctric en la infraestructura de la xarxa elèctrica, respectivament.
Endesa ha sigut dels primers agents en incorporar-se a grups internacionals d’estandarització i normalització d’equips, sistemes i solucions de mobilitat elèctrica. Endesa participa també a CHAdeMO, l’associació japonesa que dona servei de càrrega ràpida a vehicles elèctrics de major implantació mundial i que té com a objectiu augmentar la instal•lació arreu del món d’aquests punts de recàrrega ràpida així com la homogeneïtzació dels estàndards de recàrrega.
A més, ambdues empreses col•laboren en l’àrea tecnològica en el projecte ZEM2ALL que es desenvoluparà a Màlaga durant els propers 4 anys.



Ver Notes de premsa Endesa Catalunya 2011 en un mapa más grande