martes, 16 de noviembre de 2010

ENDESA SIGNA UN CONVENI AMB LA GENERALITAT DE CATALUNYA PER REFORÇAR L’ATENCIÓ ALS CLIENTS


·        L’objectiu és agilitar les reclamacions que arribin a la DGEiM relacionades amb la facturació del subministrament elèctric, de manera que es  puguin resoldre en un termini màxim de 10 dies hàbils.

·        Des del moment en què rebi una queixa, la Companyia tindrà un període de cinc dies per admetre-la per aquest nou procediment o per demanar l’aplicació del procediment ordinari.

·        La mesura pretén facilitar una resposta adequada a la necessitat d’informació que han generat els diversos canvis que han afectat la facturació en els darrers mesos.
                            
Barcelona, 16 de novembre de 2010 .- El director general d’Endesa a Catalunya, Josep M. Rovira, i el director general de la Direcció d’Energia i Mines del Departament d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, Agustí Maure, han signat avui un conveni de col·laboració per agilitar les reclamacions dels usuaris que arribin a la DGEiM relacionades amb la facturació del subministrament elèctric, de manera que aquestes es puguin resoldre en un termini màxim de 10 dies hàbils.

Es podran acollir a aquest mecanisme de tramitació ràpida les reclamacions que facin referència a facturació indeguda o sol·licituds de pagament fraccionat, que la presenti una persona física -titular del contracte de subministrament o amb la seva autorització- i que afectin una quantitat màxima de 1.500 euros.

Des del moment en què rebi una queixa, la Companyia tindrà un període de cinc dies per admetre-la per aquest nou procediment o per demanar l’aplicació del procediment ordinari. El conveni també preveu l’habilitació de canals de comunicació addicionals entre la Direcció General d’Energia i Mines i Endesa per gestionar el tractament urgent i electrònic d’aquestes reclamacions.

Aquesta mesura pretén reforçar l’atenció als usuaris del subministrament elèctric i permet donar una resposta adequada a la necessitat d’informació que han generat els diferents canvis que han afectat la facturació elèctrica en els darrers mesos, com la desaparició de les tarifes regulades o la facturació mensual amb lectures bimestrals, entre d’altres.

Complementàriament, l’Empresa està adherida, des de l’any 2000, a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC), de manera que també se sotmet al sistema arbitral de consum i als seus laudes per a resoldre eventuals contenciosos amb els clients. De la mateixa manera, la nova empresa comercialitzadora de la Companyia creada arran de la liberalització del mercat elèctric, Endesa Energía XXI, també s’hi acaba d’adherir.

De fet, Endesa va ser la primera companyia energètica del país que es va adherir a l’organisme.


Ver Notes de premsa Endesa Catalunya 2010 en un mapa más grande